Kicsit megkésve, de követjük a költözőmadarak példáját

Az oldalt átköltöztettük egy szebb és jobb helyre 🙂

kvinnamann.hu

Reklámok

Gondolatok

Új évszak. Új élet. Új tervek. Új elhatározások. Új, új, minden új. Gyakran jutunk ilyen elhatározásokra életünk során. Én is eljutottam most ide. Most azt határoztam el, hogy vége kell, hogy legyen annak az időszaknak, hogy csak saját magammal törődöm, hogy csak a saját magam egészségét tartom szem előtt. Ideje, hogy ami a fejemben van, ami iránt érdeklődöm, mások is megtudják.

Össze kell szedni a gondolatokat. Erre hivatott ez a blog, hogy összeszedje mindazt, ami a gondolataimban van, amiket fontosnak tartok.

Rájöttem, hogy sokszor egyetlen ember kevés ahhoz, hogy rávilágítson a fontos dolgokra,  a környezetében élő emberek egyszerűen nem figyelnek arra, ha egyvalaki mondja, hogy milyen fontos az egészség és hogy addig jó nekünk, amíg megelőzhetjük a betegségeket az egészséges életmóddal és nem azon kell törni magunkat, hogy a betegséget elűzzük az életünkből. Egy ember kevés. Nade talán ha összefog a sok-sok egy ember, akkor többet érhetünk el. Ebben a blogban a sok-sok “egy ember” gondolatai jelennek meg, hogy segítsünk azoknak, akik talán mások “egy emberére” jobban hallgatnak.
Amennyire én látom, az egészségmegőrzés három legfontosabb alappillére az elegendő testmozgás, a megfelelő mennyiségű és minőségű táplálék elfogyasztása és a stresszoldás. Ez utóbbira sajnos sokszor nagyon kevés figyelmet fordítunk és csak hajtjuk és hajtjuk magunkat a végtelenségig. Legalábbis szándékunkban áll, hogy egészen a végtelenségen túl hajtjuk magunkat, és legtöbbször csak akkor állunk meg, ha már jelez a szervezetünk, hogy valami nincsen rendben. Ne várjuk meg ezt a pontot! Találjunk magunknak valami kikapcsolódást, ami eltereli a figyelmünket a mindennapi gondokról, valakit, akivel kibeszélhetjük a problémáinkat és ha már úgy gondoljuk, ez nem elég, találjunk profi segítséget, aki segít rávilágítani a helytelen dolgokra, segít találni egy kiskaput, amivel kikerülhetjük a stressz nagy részét. Azon dolgozunk, hogy ezekből a módszerekből minél többet bemutathassunk neked, Önnek, kedves olvasó. Bemutatjuk őket a szakértői oldalról. A stresszoldást igénylő oldalról. Sőt, néha a segítőtársak oldaláról is – mert nem szabad elfelejtenünk, hogy néha a legnagyobb segítség például a kutyánk lehet, aki arra ösztönöz minket, hogy mindennap sétáljunk félórát a friss levegőn és mozogjunk és inkább arra figyeljünk, hogy ő merre kujtorog, mint a szokásos gyötrő gondolatainkra. Van egy nagyon jó orvosom, aki egyszer azt mondta, hogy bárcsak lehetne receptre felírni háziállatot, mert sok esetben az lenne a legjobb orvosság sok betegének, ha a receptre azt írhatná, hogy “vegyél egy kutyát, lehetőleg nagy bundával és hatalmas mozgásigénnyel!” és a betegek nem röstellnék kiváltani a receptet.

És ha már itt tartunk: mozgás nélkül nem élet az élet. Nem azért lettünk megalkotva, hogy mozdulatlanul létezzünk. Mozgásra születtünk… nézzük csak meg a kisbabákat, mennyire boldogok, amikor felismerik, hogy ismét többre képesek, messzebbre ér a kezük, markolni tudnak, át tudnak fordulni, fel tudnak ülni. És milyen boldogok és büszkék az édesanyák, amikor látják gyermekük fejlődését! Amikor mászni, járni, futni kezdenek…. ezt a fejlődést soha nem lenne szabad abbahagynunk! Ugye milyen boldogok voltunk gyerekkorunkban? Ugye milyen sokat mozogtunk akkoriban? Ugye milyen jó lenne visszahozni azokat az érzelmeket? Próbáljunk meg mesterségesen nosztalgiát ébreszteni magunkban. Kezdjünk el újra sokat sétálni, ugrálni, futni, szaladni, követni a kíváncsiságunkat! Keressük a mozgásformákat és elégítsük ki kíváncsiságunkat és lelkesedjünk gyermeki lelkesedéssel az újdonságok iránt! Vajon mi lehet az a kis színes kütyü, amit a kezükben fognak a “nénik és bácsik”, miközben izzadnak? Vajon miért jobb az egyik matrac a másiknál pilatesezés közben? Mi lehet az a furcsa fogantyús golyó, amit lengetnek a levegőben? És így tovább… Rengeteg dolog van a mozgás világában, amire kíváncsiak lehetünk és érdemes kipróbálni. Nem szabad leragadni annál a mondatnál, hogy “nem szeretek futni, akkor nem szeretek sportolni sem”. Én sem szeretek futni, ennek ellenére hosszú évek óta nem telt el úgy huzamosabb idő, hogy valamit ne mozogtam volna. Úszni sem szeretek. A barátnőm viszont él-hal a vízért és az úszásért. Különbözőek vagyunk, különböző dolgokért tudunk rajongani. Keressük meg azokat, amiért mi tudnánk rajongani! És mozogjunk! Már addig is mozgunk, amíg egyik teremből a másikba gyalogolunk kíváncsiságunktól hajtva 😉

Van még egy dolog, amiről nem szabad elfelejtkeznünk: az étkezési szokásaink. Ha fogyókúra kerül szóba, sokszor hallhatjuk, hogy a fogyás eredményessége 40%-ban múlik a mozgáson és 60%-ban az ételeken. Sőt, sajnos ha meghalljuk, hogy valaki odafigyel az étkezésére, azonnal arra gondolunk, hogy “biztos fogyózik”. Pedig nem feltétlenül. Éppúgy, ahogy a fogyásban fontos szerepe van a táplálkozásnak, ugyanannyira igaz ez az egészségmegőrzésre is. Hiába kerüljük a stresszt, hiába mozgunk sokat, ezek nem változtatják meg az ételek minőségét, amiket beviszünk a szervezetünkbe. Sokszor hallom, hogy “nem érdekel, mit eszem és mennyit, úgysem hízom el” – lehet, hogy épp külsőleg nem látványos a változás, de attól még a szervezetünk nem boldog. Egy jó ideig képes kompenzálni a hiányosságokat, de ez nem tart örökké. Egyszercsak ő is azt mondja, hogy “NEM!” és már nem dolgozik olyan jól a májunk, a vesénk, észrevesszük, hogy kívül soványak vagyunk, de belül a magas koleszterin vagy vércukorszint már elkezdte végezni romboló munkáját! Nem szabad ezt megengedni! Ajándékba kaptuk a testünket, becsüljük meg az ajándékot, figyeljünk oda, hogyan bánunk vele. Kívül is és belül is.

Eleinte az alapokról ejtünk néhány szót, majd pedig jönnek minden egyes alkalommal az újabb és újabb érdekességek. Lesz itt szó arról, hogy a gyereket hogyan neveljük egészségtudatossá, hogyan vegyük rá saját magunk után a férjünket/ feleségünket/ anyukánk/ apukánk/ nagytesónk vagy kisunokánkat arra, hogy éljenek egészségesen. Bemutatunk sokféle mozgásformát, hogy mindenki kíváncsiságát ki tudjuk elégíteni, megpróbáljuk megmutatni, hogyan lehet a stresszt oldani és milyen alapinformációkat kell elsajátítanunk ahhoz, hogy egészségesen étkezzünk. Megmutatjuk, hogyan lehet kevés vagy nulla pénzből is mozogni, hogyan lehet költséghatékonyan egészségesebbé és tudatosabbá tenni étkezési szokásainkat. Nem hallgatjuk el a különbségeket sem, hogy milyen a hozzáállás a témához városban és vidéken és még egy csomó minden lesz, amire kevés lenne ez a bejegyzés, hogy megosszam veletek.

Így hát csak azt mondom: találkozzunk a következő bejegyzésben!